Mire figyelj a lezárások alatt?
Egyes szalonok nem voltak a helyzet magaslatán tavaly, amikor lezárták az országot. Úgy értem nem volt megfelelő a kommunikációs stratégia. Mi lett az eredménye ennek? Esetleg elvesztették az ügyfeleik egy részét.
Az egyik olyan dolog, amelyre nagyon kell figyelni, az a közösségi média oldalaid!
Kritikusan fontos most, hogy vonzza az embereket, és ők időpontot foglaljanak nálad!
Állítsd be Facebook- és Instagram-profilodat, hogy olyanok legyenek, mint a méz a méheknek: ellenállhatatlanok a potenciális ügyfelek számára!
Cél: a régi és új ügyfelek foglaljanak időpontot nálad, menjenek el hozzád és maradjanak visszatérő vendégeid!
Ehhez hozok most neked tippeket és segítséget:
Megmutatom azokat a bejegyzéseket is, amelyet feltétlenül SZÜKSÉGES elhelyezni a profilban, hogy a COVID után, a lezárások végén is jöjjenek az ügyfelek.
Miért olyan fontos a közösségi média jelenleg?
Amíg zárva vagy, az ügyfeleid online találkoznak veled. Nézegetik a Facebook vagy Insta oldaladat. Vagy más oldalait! Igen, a konkurenciáét! Ebből könnyen lehet elpártolás is, ha nem te vagy a nyerő. Pedig előnnyel indulsz, hiszen jelenleg a TE vendégedről beszélünk!
Ez fordítva is igaz: minden nap új szemek keresik a vállalkozásodat, hogy lássák, milyen a te munkád. Gyakran ez a kutatás a Google-ből indul, és a te webhelyedre vezeti őket és a Facebookon vagy az Instagramon fejeződik be.
A közösségi média remek platform arra, hogy megmutassa vállalkozásod valódi oldalát. Ez lehetővé teszi, hogy bemutassa sérülékeny, személyes oldaladat – a kulisszák mögötti dolgokat, amelyek egyedivé tesznek Téged. Amikor az ügyfelek megtekintik a közösségi oldalakat, megtudhatják, hogy a szalonod stílusával tudnak-e azonosulni, akarnak-e nálad szépülni.
Az Instagram-profil optimalizálása
Először is, az Insta bio kulcsfontosságú a potenciális ügyfelek figyelmének felkeltésében. Ez meséli el a vállalkozás történetét, és mutatja meg, hogy az mire szakosodott. Ha a szempilla hosszabbítására szakosodott, tedd be a bioba!
Lehet, hogy a balayage-re szakosodtál, akkor írd ki ezt a bioban.
Másodszor, a lezárás miatt zárva a szalon? Erről is itt kell írnod most, a bioban! Ha előzetes foglalásokat fogadsz a zárás alatt, akkor ezt feltétlenül add meg bioban és ne felejtsd el oda írni,hol tud foglalni!
A Facebook-profil optimalizálása
A Facebook továbbra is az egyik legjobb marketing eszköz, amelyet a vállalkozásod használhat. A professzionális megjelenésű, rendszeresen frissített Facebook-profil azt mutatja az ügyfeleinek, hogy nyitott vagy, lelkiismeretes és friss infókkal látod el őket, bármilyen legyen is a világban a helyzet.
Mit kell tenned most:
1. Fontos az is, hogy frissítsd az információkat a „Névjegy” részben, különösen, a nyitva tartás részt!
2. Remek ötlet, ha a borítóképedre is írsz friss információkat , hogy az emberek könnyen lássák, mikor lesz nyitott az üzlet.
3. Rendkívül fontos, hogy a Facebook-bejegyzéseket tegyél ki legalább hetente legalább kétszer. Miről? Vicces képet, munkádról képet, illetve, hogy a szalon csak még mindig nyitva tartásra vár, de lehet foglalni előre időpontokat.
Instagram a COVID alatt
A következő hónapokban és hetekben sok új és visszatérő vendég nézi meg Instagram-profilodat, és lehet, hogy szeretne időpontot foglalni nálad. De azoknak, akik még nem határoztak, nekik még több információra van szükségük tőled. Mi lehet ez?
1. Először is, egy meleg, mosolygós fotó magadról, amely fogadja az embereket az oldalon és elmondja nekik, hogy érezed magad jelenleg. Ez egy nagyon jó módja annak, hogy megnyugtasd az ügyfeleket. Az ügyfelek nem találkoztak veled mostanában élőben, ezért fontos hogy mosolygós arcod fogadja őket az oldaladon.
2. Aztán videóban, posztban vagy sztoriban, beszélj röviden arról, hogy érzed magad most, hogy újra zárva lett minden. Legyél pozitív, reményteli és izgalommal teli, semmiképpen ne politizálj! Kerüld a következő szavakat: nem, rossz, utálom, nem tudom stb…
Ha te is pozitív maradsz az ügyfelek is pozitívan reagálnak majd a posztodra.
3. Nagyon hamar a személyes fotóposztod után valamilyen grafikus szöveget kell közzé tenned, amely azt mondja, hogy , itt van minden, amit tudnod kell”. Ügyelj rá , hogy valami nagy és figyelemfelkeltő kép legyen. Készíthetsz egyetlen fényképes bejegyzést vagy sorozatot. Legyen ez vizuálisan vonzó és tartalmazza az ügyfelek számára az összes információt, amelyre szüksége lesz a nyitásról vagy szalon etikettről, ár változásokról és hasonlókról. A Canva segítségével ilyen grafikákat gyorsan és könnyen készíthetsz. A YouTube csatornámon ingyenes eléred a Canva videókat, és ezek együtt felérnek egy Canva online tréninggel, ami máshol több ezer forint! Kattints ide és nézd meg a videókat!
4. Nagyon fontos, ha bármilyen karantén alatti csomagot állítottál össze, mindenképpen írj erről egy bejegyzést és ezt emeld ki hirdetésnek is. Sokan készítettek olyan szépség termékekből álló csomagot, amit a vendégek online tudnak megvásárolni. Ez egy fajta bevétel nekik, még zárva vannak a szalonok. Ha még nem készítettél ilyet, itt az ideje!
5. Következő posztod legyen arról, mivel várod vissza a vendégeket. Kínálhatsz promóciót vagy terméket, vagy csomagokat vagy specifikus kezeléseket, amelyeket karantén után javasolsz az ügyfeleknek. Pl. promo kód: „After” amivel 10% kedvezményben részesülsz. Vagy új arckezelés „Covid után is szépen” fantázia névvel. Csomag ötlet fodrászoknak: extra balzsamos hajmosás és extra védelmező hájszárítás van benne. Vagy minden frissítő hajvágás féláron az első nyitási héten. Körmösök: sima töltés áron kapnak új körmöket a vevők stb.
6.Következő posztban fejtsd ki, mit tartalmaz egy ilyen csomag, vagy promóció és mire számíthatnak. Tartsd fenn az érdeklődésüket arra az időre, amikor hosszú idő után újra bejönnek majd egy kis kényeztetésre hozzád. Használj ezekhez lapozós posztokat, tedd ki ezeket sztoriba, majd a sztorikból készíts egy új sztori highlightot vagy kalauzt.
Ha biztosan foglalkozol ezzel a 6 poszttal a következő rövid idő alatt, ígérem, hogy hűséges, boldog és tájékozott ügyfelekkel leszel gazdagabb!
Van jobb mint az elégedett és visszatérő ügyfél?
Zárásként: Ne felejtsd el, hogy fontos, amit mondasz a közösségi médiában különösen ebben az izgalmas, de furcsa időszakban,. Az emberek nagyon odafigyelnek rád, Ügyelj arra, hogy kapcsolatban maradj velük, tartsd fenn az érdeklődést pozitív és izgalmas tartalmakkal.
Kitartást és ha segítségre van szükséged közösségi média témában, keress meg, átnézem a Facebook vagy Insta oldaladat és tanácsokkal látlak el, mi működik jól rajtuk, miben lehetne fejleszteni és mi hiányzik róluk!
Kattints az ikonokra alul, vagy írj e-mailt: info@theassistant.hu címre.